Talent Recruiter / Chargé(e) de recrutement

Pretty Simple is looking for exceptionally skilled Talent Recruiter to reinforce our HR team on recruitment. This is a great opportunity to join our fast-growing company!

We are not just invested in games; we are also invested in people. We know that our overall success is a combined effort, and we therefore strive to provide opportunities for our employees to learn, grow and thrive. Organized extracurricular activities and social outings bring our international team even closer together, making our work environment casual, inviting and inspiring.

Responsibilities:

  • Understand recruitment needs based on job description and business specifics.
  • Publish job ads (websites / social networks / schools…). Identify key sourcing channels to connect and engage with both active and passive candidates. (direct approach of the candidates, research on the social networks, application forms from announcements).
  • Review resumes, experience and knowledge in relation to position requirements and business needs.
  • Qualify the applicants through phone calls and/or skype, and write pre-qualification reports to present to operational staff.
  • Organize job interviews appointments between candidates and operational staff.
  • Build and maintain a network of candidate leads through passive candidate relationship management.
  • Manage the reporting tools.

Requirements:

  • Strong academic background (Business School or Master degree in HR).
  • You have a first successful experience in sourcing and/or recruiting, acquired in agency or in-house corporate (on rare technical profiles).
  • You have a strong experience in multiple search priorities, projects, and relationship building with candidate leads.
  • You understand the recruiting metrics with a strong sense of urgency.
  • You are fluent in English and have the habit of qualifying / interviewing candidates in English.
  • You are recognized for your strong interpersonal skills, your responsiveness, your autonomy, your adaptability and your rigor.
  • Proficiency using Microsoft Office (Outlook, Excel, PowerPoint & Word) and social networks (LinkedIn).

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Pretty Simple recherche un(e) Chargé(e) de recrutement en CDI pour venir renforcer notre équipe RH sur la partie recrutement. C’est une excellente occasion de rejoindre notre entreprise en fort développement !

Nous ne sommes pas seulement investis dans des jeux ; nous sommes également investis dans nos équipes. Nous savons que notre succès global est un effort conjugué ; nous nous efforçons d’offrir à nos collaborateurs, des occasions d’apprendre, de grandir et de réussir. Les activités et sorties organisées par Pretty Simple créent un environnement de travail agréable et motivant pour nos équipes multi-culturelles.

Missions principales :

  • Compréhension des besoins en recrutement en fonction du descriptif de poste et des spécificités métier.
  • Diffusion des annonces et définition des meilleurs canaux de sourcing.
  • Réalisation des recherches (approche directe des candidats, recherche sur les réseaux sociaux, exploitation de retours d’annonces).
  • Gestion des candidatures (tri et sélection des cv) et pré-qualifications téléphoniques.
  • Rédaction des comptes rendus de pré-qualification téléphonique et présentation aux opérationnels.
  • Organisation des rendez-vous entre les candidats et les opérationnels pour entretiens face à face.
  • Veille sur les Cvthèques et réseaux sociaux.
  • Gestion des outils de reporting.

Profil :

  • Titulaire d’un Bac+4/5 (de type ESC ou Master RH).
  • Vous justifiez impérativement d’une première expérience réussie en recrutement, acquise en cabinet de recrutement ou en entreprise sur des profils techniques rares.
  • Vous avez une bonne connaissance des outils de sourcing, des réseaux sociaux, et maîtrisez les techniques d’entretien téléphonique.
  • Vous parlez couramment anglais et avez l’habitude de qualifier/faire passer des entretiens en anglais aux candidats.
  • Doté(e) d’un excellent relationnel, vous êtes reconnu(e) pour votre réactivité, votre autonomie, votre adaptabilité et votre rigueur.
  • Maitrise du pack Office (Word / Excel / PPT) et des réseaux sociaux (ex : LinkedIn).